ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΟΓΧΗ: «ΤΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ»

Ο Ιωάννης Καποδίστριας υπήρξε η σπουδαιότερη πολιτική φυσιογνωμία του νεωτέρου ελληνισμού. Από τα 25 του έτη έως την δολοφονία του υπηρέτησε σε πολιτικές θέσεις τόσο στην Ρωσία όσο και στην Ελλάδα, της οποίας υπήρξε και ο πρώτος κυβερνήτης. Το έργο του υπήρξε κολοσσιαίο και είναι διεθνώς αναγνωρισμένο από πολιτικούς, επιστήμονες και μελετητές.
Ο Καποδίστριας υπήρξε μια πολυσχιδής προσωπικότητα, καθώς πέραν των ιατρικών του σπουδών, ήταν εξαίρετος διπλωμάτης και εκπονητής συνταγμάτων. Ως άνθρωπος αν και πλούσιος ζούσε λακωνικά, ήταν μονήρης, βαθιά θρησκευόμενος και φιλάνθρωπος. Ωστόσο δε δίσταζε να αντιμετωπίζει τους αντιπάλους του σκληρά με γνώμονα το εθνικό συμφέρον. Μια τέτοια τεράστια φυσιογνωμία άλλωστε ήταν φυσικό να αποκτήσει πέραν από φανατικούς φίλους και φανατικούς εχθρούς.

Όταν ήλθε στην Ελλάδα ως κυβερνήτης βρήκε ένα πραγματικό χάος. Εντός τριών ετών όμως κατάφερε εκ του μηδενός να δημιουργήσει κράτος. Αυτό το κράτος όμως, είχε και συγκεκριμένη πολιτειακή οργάνωση, η οποία σκοπίμως δεν αναλύεται από την σημερινή πολιτική εξουσία. Ενώ οι βουλευτές θαυμάζουν τον Καποδίστρια και μάλιστα έχουν δημιουργήσει και ειδική αίθουσα εντός της Βουλής για αυτόν, αποσιωπούν το πολίτευμα, το οποίο επέβαλλε ο εθνικός κυβερνήτης για να συγκροτήσει κράτος. Αυτό το πράττουν διότι αν οι λαοί μάθουν πως υπάρχουν και άλλα συστήματα διακυβερνήσεως πέραν του κοινοβουλευτισμού θα επαναστατήσουν κατά των σημερινών πολιτικάντηδων.

Κατάργηση της βουλής και σώμα αρίστων
Είναι τουλάχιστον ειρωνικό η Βουλή να τιμά τον Καποδίστρια, όταν ο ίδιος ερχόμενος στην Ελλάδα έκλεισε την Βουλή και την αντικατέστησε με ένα συμβουλευτικό σώμα αρίστων, το Πανελλήνιον. Βεβαίως ο κυβερνήτης δεν υπήρξε κάποιος ενσυνείδητος αντιδημοκράτης. Έβαζε όμως, την πατρίδα πάνω από τα πολιτεύματα εφαρμόζοντας το δόγμα: «δεν γίνεται η πατρίδα για τα συντάγματα, αλλά τα συντάγματα για την πατρίδα». Άλλωστε αν ήταν κάποιος φανατικός δημοκράτης δεν θα υπηρετούσε στην τσαρική Ρωσία ούτε και θα καταργούσε την Βουλή στην Ελλάδα.
Σκοπός λοιπόν του πονήματος αυτού είναι να παρουσιάσει το καποδιστριακό πολίτευμα για το οποίο υπάρχει πλήρες σκότος στην νεοελληνική κοινωνία. Όλοι θαυμάζουμε τα έργα του κυβερνήτη, αλλά δεν ξέρουμε με ποιες πολιτειακές δομές αυτά επιτεύχθηκαν. Ρίχνοντας φως στο πολιτειακό σύστημα του Καποδίστρια δίνουμε ταυτόχρονα μια εναλλακτική μορφή διακυβερνήσεως των λαών, οι οποίοι έχουν τυφλωθεί από την προπαγάνδα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Ιδιαιτέρως για μένα το καποδιστριακό πολίτευμα υπήρξε πηγή εμπνεύσεως για την δόμηση του αριστοκρατικού πολιτεύματος που προτείνω, ως αντικατάσταση των σημερινών μορφών διακυβερνήσεως των λαών. Οι Έλληνες οφείλουν να στραφούν σε ελληνικά πολιτειακά πρότυπα και όχι σε ξενικά είτε αυτά αφορούν δημοκρατικές είτε απολυταρχικές μορφές εξουσίας.

Γιώργος Καραμαδούκης

δείτε περισσότερα και παραγγείλτε το βιβλίο από το e-shop της Λόγχης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *